Koleksi Gambar Menarik dari Pulau Papan, W.P.Labuan

Assalamualaikum.

Takde bahan untuk ditulis panjang lebar kali ini. Aku tunjuk gambar je la. hehe. Semua gambar ni diambil Sabtu lepas masa aku join dengan family kawan baik aku berkelah di pantai Pulau Papan. Pulau Papan ini adalah salah satu dari enam buah pulau di sekitar perairan Wilayah Persekutuan Labuan. Perjalanan dari main island ke Pulau Papan hanya mengambil masa selama lebih kurang 5 minit sahaja menggunakan bot. 5 keping gambar untuk tontonan bersama kat bawah ni.

*Semua gambar diambil menggunakan kamera belakang Samsung Galaxy S II tanpa touch up. Aku letak copyright watermark je. Dua gambar terakhir dibantu software Camera360 menggunakan Effect Enhancement. (Baru-baru ni, Samsung ada release Samsung Galaxy W lagi. Processor 1.4GHz. Lagi gempak dari Galaxy S II.)


*Open image in new tab kalau nak tengok saiz original.
*Dalam perjalanan. Aku suka tengok gambar air laut tu. Dapat capture detail.

*Pemandangan Labuan dari Pulau Papan.

*Jalan-jalan kat pantai jumpa ni. Tak tahu apa nama. hehe.

*Sila kagum.

*Sila kagum lagi sekali. Aku nak buat header gambar ni. hahaha.


TERIMA KASIH sudi scroll mouse anda sampai gambar last. Niche blog untuk hari ini adalah photography. haha.


p/s: Post ni selingan mini review Samsung Galaxy S II. hehe.

17 comments:

  1. waaa..mantop gakkkk samsung galaxy punya camera.tak yah edit2 dah cun sangat =)

    ReplyDelete
  2. waaaaah..ye mmg cantik la pami..kakNo penah p sana time buat fmlyday opeh abang...

    ReplyDelete
  3. ntah bila la nk sampai labuan nie huhu

    ReplyDelete
  4. Semart!!!

    Btw my blog plak semua dr i4. Huhuhuhuhu belom sempat bli dslr lagik. Kesemua 40 entry adalah dr jasanye. Hukhukhukhuk

    ReplyDelete
  5. @pelangi: aku pun terkejut jugak sebenarnya,haha..ni baru first time kot aku masukkan gambar dri SGSII ak..hehe..

    @kak no: skg dah tak brp nak cantik la kak no..dah lama takde maintenance..

    @adwa: hehe..ade rezeki ni sampai la tu :)

    @fabulous me: sy pn tak mampu nak beli dslr lgi..pakai kamera SGSII la dulu..

    @balqis azhar: 2 gambar last tu pakai software camera360..takde edit gambar pn..hehe..

    ReplyDelete
  6. wah...serious?? pakai samsung galaxy jer??? cantik gile gamba!

    ReplyDelete
  7. ape tu?mcm pelepah kelapa je?mcm atok kepah pon ada

    ReplyDelete
  8. view yang sangat mendamaikan..suka!..;)

    ReplyDelete
  9. @eikieyn: yup,guna kamera belakang SGSII sahaja..hehe..

    ReplyDelete
  10. siput tu klo blah perlis paggil mentarang...

    ReplyDelete
  11. brapa tambang bot nak ke sana bro

    ReplyDelete
    Replies
    1. kurang pasti bro, sebab aku pun ikut orang hehe

      Delete
  12. Boleh kongsikan hotel budget di labuan. Makanan laut yang murah2. Pasal nya aku kan bawa family cuti di sana.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau hotel kebiasaanya orang pergi tiara hotel, kalau makanan laut boleh try pergi anjung ketam :)

      Delete

Thanks bagi komen dan tinggalkan jejak anda =)

Floating Social Plugin

Share