Selamat Pagi Angan-Angan...

Assalamualaikum.




Selamat pagi semuaaaaa! Sorry takde post semalam. Ingat nak post malam tadi, tapi penat tu terbawa-bawa sampai ke malam. huhu. Semalam ada concreting kat site, big bos nak semua completed up to slab structure before Raya ni. So, sebagai Project Engineer yang berwibawa, kena la turun padang semalam even tengah puasa. Tapi aku stay kat bawah pondok je ambil gambar. hehe.. Still, penat jugak duduk lama-lama bawah matahari walaupun sinar matahari tu tak direct, tersangkut di bumbung, tapi dehydration tetap jalan. So, jadi la penat. hahahaha..

Anyways, sebelum ni aku ada mention dapat panggilan interview kan? Esok aku interview kat company tu, doa-doakan aku ek. Kalau dapat post Engineer kat situ, kemungkinan besar tak jadi la sambung master tahun depan, dah tak boleh tangguh untuk kali kedua. But, maybe few years after that, I'll consider sambung studi balik. Tapi, try apply kat oversea la pulak. hahaha. Tinggi je angan-angan aku. Lepas kerja dan master, apa lagi aim aku.. PhD? Fiq ada tanya soalan ni. huhu...




Regarding soalan ni, kalau ada rezeki insyaAllah aku akan sambung lagi ke PhD. Then, aku akan consider bekerja sebagai pendidik. Suci murni kan niat aku? hehe... But seriously, aku memang pasang tinggi angan-angan aku dan I'd try hard achieving it. Bak kata pepatah,

"Kalau tidak dipecahkan ruyung, sampai bila pun tak pecah-pecah.."


Ehhhhhhh, silap-silap.. Ni baru betul, tapi omputih punya version laaaa...

"Shoot for the moon. Even if you miss, you'll land among the stars." ~Les Brown 


Les Brown ni kata, pasang angan korang tinggi-tinggi, sampai ke bulan pun takpe. Kalau tersasar pun, you would still feel proud of yourself sebab dah acheive so much. hehehe. Ouh, tinggal seminggu je lagi kita berpuasa, dah hampir ke hujung bulan Ramadhan. Dah siap preparation semua? huhu... Salam Aidilfitri dari Aku Anak Labuan.








15 comments:

  1. alamak,,muke saya lah! haha,,, thanks sebab tepek muke saya,,agaga..interview esok ek,,debornye,,debor, haha..

    hurm, selalunye org buat master ni ade citer2 nak buat phd. jauh lagi cita2 pamie ni,,in shotr,tinggi gilas..bagus2...

    nak jadi pendidik , i like! haha

    salam lebaran pamie

    ReplyDelete
  2. gdluck pamie! and happy eid too :D

    ReplyDelete
  3. selamat berjaya bro!! nice peribahasa bahasa English tu..baru tahu..thanks...

    ReplyDelete
  4. good luck pamie!

    semoga dapat capai apa yang dihajati..:)

    ReplyDelete
  5. hehe gdluck bro :)
    nk jadi pndidik ??
    murni sungguh niatmu itu hehe ..
    semoga berjaya capai apa diimpikan bro ^^

    ReplyDelete
  6. semoga berjaya bro...kalau dah ada semangat nak sambung belajar tu...insyaallah akan tercapai cuma cepat dan lambat jer...anyway aku ucapkan ko akan dapat genggam PHD satu hari nanti.

    ReplyDelete
  7. eh rasanya dah komen..hilang eh komen aku ? haha
    papepon nk wish gdluck for da interview ^^

    murni niat tu nk jd pndidik :)

    ReplyDelete
  8. @alif: dah..aku baru approve ni..hehe..thanks bro..thanks semua! tapi sekali dorang call balik, tarikh interview tukar ke lepas raya..huhuhu..

    ReplyDelete
  9. selalunya kan, bila dah kerja..rasa malas nak belajar kan?
    pape pon..bagus la bila dah ada target macam tu..
    semoga tercapai hasrat nak ke oversea tu ye.Amin!!.

    selamat berpuasa.
    have a good day.
    thanks for drop by kat entry aku.
    insyaAllah..nanti aku sambung.

    ReplyDelete
  10. Tahniah Pamie! Hebak la mu.. Tumpang bangga kejap.. ;)


    Kata² Les Brown tu sangat membina!

    ReplyDelete
  11. @syazwan: mesti ada target, baru ada life..hehe


    @terbelog: haha..aku belagak je lbih dalam blog ni..hehe


    @yousof: xde la hebat..satu apa pun tak tercapai lagi target tu..huhu..kena usaha kuat la untuk dapat capai tu..

    ReplyDelete

Thanks bagi komen dan tinggalkan jejak anda =)

Floating Social Plugin

Share