Iklan Nuffnang Pelik

Assalamualaikum.

Korang perasan tak akhir-akhir ni iklan nuffnang pelik sikit? Ada yang suruh tembak lepas tu link direct ke web yang sangat "mencurigakan". Uish, ayat aku. haha. Kebanyakkannya iklan-iklan ni ada melibatkan gadget Apple, which aku rasa iklan dari Amerika yang most of it adalah SCAM! Pagi tadi sambil aku blogwalking, sempat refresh blog aku banyak kali, sebab nak tengok bentuk-bentuk iklan tu. Kan biasa kita refresh iklan tu pandai tukar-tukar. hehe. Dah refresh tu, aku print screen. Banyak juga.

Tak silap aku iklan-iklan yang "mencurigakan" ni wujud lepas nuffnang kena hack sebab sebelum ni memang tak pernah nampak pun. Iklan lawa je macam milkadeal, hotlink, churp-churp, yang gitu-gitu la. Tapi kali ni lain macam pulak jenis advertising dia. Mula-mula tu memang loading iklan advertiser di nuffnang yang betul-betul la macam proton, lepas tu selang satu saat tukar macam senarai kat bawah ni. Senarai di bawah ni yang aku sempat print screen pagi tadi. *Aku ambik print screen ads bahagian leaderboard


 *Kalau ada yang "pandai" konon detect IP macam ni, confirm SCAM!



*Iklan raya ni pun pelik sikit. Cuba try klik bila jumpa.








Pelik kan? Fyi, aku dah hantar tiket pertanyaan ke nuffnang. Tak tau la dorang jawab macam mana nanti. Tungguuuuuuuuuuuu

*updated: Browser probs. Browser ada malware.


p/s: Akhirnyaaa, dapat update blog time lunch break. Tapi, tak pergi lunch ok. Puasa ni. huhu. Selamat Berpuasa!


10 comments:

  1. haha..ade ke iklan tuh doe?? gile pelik :D

    ReplyDelete
  2. @syrupmasin:

    memang ada, banyak kali dah timbul kat blog aku..kat blog ko pun ada time ak bw..memang tak silap aku lepas nuffnang kena hack tu hari, iklan ni keluar..

    ReplyDelete
  3. iklan scam camtu nak tingkatkan ctr la tu. haha

    ReplyDelete
  4. eh,tak perasan pon..

    jap.nak usha balik



    sementara tu,jemput le bace ni dulu:
    http://ping.busuk.org/view/15538

    ReplyDelete
  5. xpenah pulak terperasankan iklan2 ni..hihi..=)

    ReplyDelete
  6. tula pasai.. aku pown pelik jugak.. tapi aku ingatkan nuffnang bwat pembaharuan.. HUHU

    ReplyDelete
  7. kesian nuffnang kena hack~ huuu;)


    selamat berpuasa pamie:)

    ReplyDelete
  8. wah wah wah..tahniah pami..sempat ye print screen sume tuh..memang rajin betul pami ni..kakNo pun tak perasan pasal iklan2 tu hehe..

    ReplyDelete
  9. @kak no:

    time subuh kan line laju..jadi iklan nuffnang tu pun tak pandai hilang2..hehe..refresh je la banyak kali, pastu print screen..banyak jenis lagi tu..

    sama ada saya punya browser yang ada malware atau memang nuff ada prob..tak tau la..huhu..

    ReplyDelete
  10. Terima kasih diatas perkongsiannya.. Aku baru je tahu ni Pamie..

    ReplyDelete

Thanks bagi komen dan tinggalkan jejak anda =)

Floating Social Plugin

Share