"Mintak ampun cik nufffffff...."

Assalamualaikum.

Hai dan Salam 1Malaysia! Aku malu nak post entry ni sebenarnya, tapi bedal je la. Kena la betulkan keadaan kalau salah kan? hehe. Iklan nuffnang scam yang aku post sebelum ni takde kaitan ngan nuffnang whatsoever. Browser aku je yang bodoh kena attack ngan adware. Bangang tol la. Tengok screen shot ni.




Adware yang aku maksudkan tu yang kaler hitam kat dalam list Task Manager tu. "Extension: ProfilinStylin!" Boleh Google kalau nak tau apa benda ni atau klik sini je. Tapi memang akan effect kat iklan yang ada pasang kat blog la dan mana-mana website yang ada iklan. Iklan tu keluar macam screen shot iklan-iklan bodoh yang aku post sebelum ni. Klik sini. Kalau nak cek benda ni kat Google Chrome, klik di Customize and Control Google Chrome (Ikon spanar tu), lepas tu klik View background pages. Dia akan keluar macam kat atas tu. Kalau ada browser korang, sila la uninstall secepat mungkin.


*Klik uninstall


Kalau tengok kat description adware tu, dia ada kaitan ngan Facebook. Boleh kata virus dari Facebook la ni. Apa pun, Facebook dah tak best. Makin lama makin banyak virus la. Twitter pulak tak boleh buat banyak, setakat update status gitu je la, tapi jauh lagi selamat berbanding Facebook.

Anyway, kena minta ampun ke nuffnang sebab post entry yang lepas tu. hahaha. Ampunnnnnnn nuffnang. Earning pun dah boleh cash out buat pertama kali nya, tapi tunggu hujung bulan dulu la. Ni, nak kipas-kipas lagi ni supaya dapat BE untuk bulan ni. hahaha.



p/s: Iklan-iklan bangang tu dah takde lagi. Buat saspen aku je. Tak pasal-pasal malu. haha.   xp


6 comments:

  1. cepat cepat kipas nuffnang wahai pamie;) takot nuff merajok plak kan =)

    ReplyDelete
  2. tula pasai.. facebook dah jd macam sarang virus dah lani..
    tetiba aku rindu kat myspace.. HUHU


    MySuaraBlog: Bible Di Link Blog Anda

    ReplyDelete
  3. mark zuckerberg lemah anti bodi tu pasal byk virus laa ni

    ReplyDelete
  4. takpe pami..koman2 kita dh tau apa masalah ni kan hehe..ala, takyah malu2 la..wat cam bese je hihi

    ReplyDelete

Thanks bagi komen dan tinggalkan jejak anda =)

Floating Social Plugin

Share