Samsung Galaxy S II Review #1 (Maxis)

Assalamualaikum.




Hello peeps! Sebelum ni aku pernah sebut nak buat review untuk gadget kat atas. So, artikel ni sebagai 'kickoff' la untuk review Samsung Galaxy S II. Sebelum tu korang tengok dulu entri yang ini. Tapi dalam entri ni aku belum masukkan review lagi. Baru nak cerita macam mana nak dapatkan gadget ni. Untuk pengetahuan, gadget ni baru je masuk pasaran Malaysia dalam penghujung bulan Jun.

Kalau beli kat kedai handset, retail price untuk gadget ni adalah RM2099. Tapi, korang boleh dapat gadget ni dalam harga yang lebih rendah di Maxis Centre dengan syarat korang sain kontrak untuk pakej maxis. Korang boleh check out kat laman web maxis untuk maklumat lanjut.


*Klik pada image untuk direct ke page maxis


Firstly, korang pergi ke laman web maxis. Kemudian pilih devices, dan diikuti dengan Android untuk Samsung Galaxy S II. Selain Android, ada tujuh lagi pilihan lain iaitu iPhone, iPadBlackBerry, Nokia, Windows Phone, dan Tablets.
*Aku pilih Android


Kemudian, korang boleh la pilih gadget ikut mana yang korang berminat kat dalam ni. Boleh tengok full specifications sekali di page ni. Tak perlu lagi susah-susah nak google. Selain tu, boleh cuci-cuci mata sekali tengok device yang lain. hehehe. Klik sini untuk tengok full spec Samsung Galaxy S II.
*Pilih mana satu yang korang nak


Ini features yang buatkan aku berminat untuk angkat Samsung Galaxy S II ni. Dual-core 1.GHz processor dengan Android OS v2.3 (Gingerbread) yang paling latest!! Memang takde lagging. Perfomance laju... Ops, nanti sambung kat dalam artikel review seterusnya.


Ini adalah harga yang ditawarkan oleh maxis untuk Samsung Galaxy S II ni. Ada tiga pakej yang ditawarkan oleh maxis iaitu 12 bulan, 18 bulan dan 24 bulan. Aku ambik 18 bulan punya pakej. Memang puas hati kalau bukak blog dari Galaxy S II ni. hehe. Laju je. Sangat puas hati.


So, kalau berminat sekali, boleh try usha-usha di maxis centre berdekatan. Kalau nak yang lain, boleh tunggu iPhone 5 kat market Malaysia ataupun Samsung Galaxy S III hujung tahun ni. Peace!













p/s: harap-harap la maxis approve maxis10 reviewer aku tu. dapat review HTC, BB Torch ke. haha.

8 comments:

  1. cam power je samsung galaxy S II neh..tpi aku tak de duit nak beli heheh..

    takpe suatu hari nanti aku akan beli jua..:)..

    weh review neh mantap..detail sekali..ko ada bakat jadi promoter neh..:)

    ReplyDelete
  2. uik gila mantap yang ni.. bile la berpeluang nak pakai macam ni

    ReplyDelete
  3. @syuxer: haha..memang power..ak dapat angkat pun kumpul gaji banyak2 dlu..huhuhu..

    mantap ke? nak berjam2 aku buat ni..haha..thanks bro!

    ReplyDelete
  4. teringin nak pakai samsung galaxy....tp duit tak cukup pulak...nak join package maxis...aku mmg tak minat ngan maxis ni....uikssss

    ReplyDelete
  5. abg besar bole la pakai..budak2 ta bole :D

    ReplyDelete
  6. @freaky: beli je pakai duit pt tu..hahaha..


    @terbelog: tapi penat la bayar bulan2 untuk pakej maxis tu..


    @bro harrazdani: hahaha..satu2 ada alasan..


    @syrupmasin: haha..ramai je budak2 skg pakai iphone, bb..aku dulu pakai 3310 je.. +.+

    ReplyDelete

Thanks bagi komen dan tinggalkan jejak anda =)

Floating Social Plugin

Share