(Tutorial) Buat Assignment ChurpChurp @ Scheduled Tweets

Assalamualaikum.

Jom buat assignment churp2! Kalau korang sudah berdaftar dengan churp2, mesti dah tahu assignment yang churp2 bagi iaitu SCHEDULED TWEETS.  Untuk nak mendapatkan assignment dari churp2 ni, korang cuma kena follow syarat2 ni je.


1. Ada akaun Twitter
2. Follower Twitter melebihi 25 orang


Ok, kalau dah cukup dua2 syarat kat atas ni, korang akan dapat assignment dari churp2 melalui email atau kat dashboard churp2.




Kalau korang dapat email macam kat atas, login masuk ke churp2 terlebih dahulu. Korang akan dapat assignment yang bentuknya lebih kurang macam kat bawah ni. Untuk scheduled tweets ni, korang cuma perlu taip ayat2 yang 'power' guna keyword yang dorang bagi. Ayat dalam kotak merah tu keywords untuk assignment yang dorang bagi la. Ayat yang korang reka tu perlu ada keywords tu. 







Kat bawah ni contoh ayat yang saya karang untuk assignment churp2 ni. Nak buat in English boleh, dalam Bahasa Melayu pun boleh. Yang penting, keywords tu mesti ada sekali!




Bila dah siap reka ayat tu, tekan submit dan tunggu dalam satu hari, atau paling lambat dua hari, kalau churp2 puas hati ngan ayat yang korang reka tu, dorang akan published ayat yang korang reka tu kat twitter macam kat bawah ni. Kalau ada perkataan Ad: kat depan tu, maknanya dari scheduled tweets la tu. 




Ok tak? Ringkas je entri ni. Malas nak terang panjang. Senang je scheduled tweets ni. huhuhuhuhu.


6 comments:

  1. @aiEz: ouh, thanks bro! haha..ala kadar je penerangan tutorial ni..

    ReplyDelete
  2. @azrijohan: ek? saya dah 4 kali dapat assignment churp2 ni..huhuhu..kne alert la kot ngan churp2, mne tau terlepas ke..

    ReplyDelete
  3. makin ramai follower, makin senang dapat scheduled tweets..pastu tweet pon kena byk gak

    ReplyDelete

Thanks bagi komen dan tinggalkan jejak anda =)

Floating Social Plugin

Share