Social Seeding Churp Churp Pertama Tahun 2012

Assalamualaikum.



Akhirnyaaaaaa...setelah berbulan-bulan menunggu, dapat jugak email Campaign Assignment dari ChurpChurp dan ini Social Seeding yang pertama aku dapat untuk tahun 2012. Dapat juga lah mengubati hati yang lara yang tak dapat-dapat Buffered Earning (BE) lagi dari Nuffnang. huhu. Sebenarnya ada juga dapat satu (1) BE awal bulan lepas, tapi BE tu jalan dalam 2,3 hari macam tu je. Dapat 10 sen. Lagi rendah dari iklan CPC. Hurmmmm...

Takpe. Abaikan dulu tu. Social Seeding yang aku dapat kali ni pasal Roadshow Samsung Galaxy Note. Antara smartphone Android yang terbaik di pasaran dan aku masih puas hati lagi dengan Samsung Galaxy S II. Untuk pengetahuan semua pengguna Galaxy S II, kita boleh update operating system S II dari Android 2.3 (Gingerbread) ke Android 4.0 (Ice Cream Sandwich) bulan April ini. 

Ok, berbalik kepada Social Seeding. Kalau korang dapat assignment dari ChurpChurp, di bahagian Social Seeding tu akan keluar macam kat bawah ni.




Lepas tu, korang kena karang ayat ikut keyword(s) yang dorang bagi. Tak kisah la dalam Bahasa atau English. Kalau dah puas hati, klik send draft. Then, tunggu je la sama ada dorang approve atau tidak. Tapi, kebiasaannya memang kena luluskan, unless kalau ayat yang korang karang tu ada terlepas keyword(s) yang kena letak. Boleh tengok tutorial yang lebih jelas di sini.



Aku suka Social Seeding ni sebab komisen dorang bagi kat kita kira banyak la juga kalau dibandingkan dengan Social Sharing yang iklan per klik tu. Gambar di bawah ni antara kempen yang aku dah selesaikan tahun lepas. 



Kalau nak harap iklan Social Sharing je memang lambat naik la income ChurpChurp tu. Sama la dengan kempen CPC untuk Nuffnang, kena mengharapkan BE juga. So, kalau korang ada akaun Twitter dan berminat untuk jana pendapatan sampingan, boleh mendaftar dengan ChurpChurp di SINI.

8 comments:

  1. Replies
    1. kalau kena approve, untung la..hehe..boleh dah cashout churp2 :P

      Delete
  2. seyes pamie..shida xreti dgn churp2 nih huhuh ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe..senang je shida..kena rajin promote je..kalau aktif twitter memang senang dapat iklan scheduled tweet ni..

      Delete
  3. rasanya social seeding nie ko dpt berdasarkan kekerapan ko share campaign social sharing..makin byk kali ko share melalui twitter, makin byk ko kena bagi campaign social seeding tue..berdasarkan pengalaman aku la pamie :D maaf klu sia silap..

    ReplyDelete

Thanks bagi komen dan tinggalkan jejak anda =)

Floating Social Plugin

Share