All England 2012 : Datuk Lee Chong Wei Tewas

Lee Chong Wei All England 2012

Perlawanan di antara Lee Chong Wei dan Lin Dan dalam Kejohanan All England 2012 baru berakhir sebentar tadi dengan kemenangan memihak kepada jaguh China, Lin Dan. Tapi, apa boleh buat sebab kali ni Lee Chong Wei mengalami kecederaan tangan. Bahu penuh dengan plaster tapi masih lagi mampu bermain dengan baik. Tiga kali sembur pain killer sepanjang perlawanan berlangsung.

Tiada peluang kali ni untuk kita tengok satu lagi perlawanan epic dari dua jaguh dunia badminton untuk Kejohanan All England. Tinggal Olimpik 2012 lagi. Lepas tu, kemungkinan kedua-dua pemain bersara. Apapun, tahniah buat Lin Dan walaupun memang percuma menentang Lee Chong Wei.

Keputusan penuh perlawanan sebentar tadi, set pertama Lin Dan menang dengan mata 21-19. Set kedua pula Lee Chong Wei ketinggalan dengan mata 2-6 sebelum memutuskan untuk memberi kemenangan kepada Lin Dan. Serius sedih juga tengok Lee Chong Wei terpaksa menarik diri tadi. Lin Dan sempat mintak tukar baju dengan Lee Chong Wei yang seingat aku tidak pernah berlaku. huhu. Namun apa yang penting, tangan Datuk Lee Chong Wei sembuh sebelum Olimpik 2012.

Semoga cepat sembuh Datuk Lee Chong Wei.

4 comments:

Thanks bagi komen dan tinggalkan jejak anda =)

Floating Social Plugin

Share